Friday, August 21, 2009

Sharing of our modeling journet 6















这是我二十多年前的一件作品,虽然制作得不算很好,但是对我具有深刻的意义。原本对旧化模型技巧一窍不通的我,经过一位朋友无私的指点后,好象是被打通任督二脉一样地开窍了。这件作品也因此在一次比赛中得了个小奖。

虽然目前我的制作水平和当时相比已经超前了,但是直到今天,我还是收藏着这件作品,因为它很好的提醒我,我是从很基本的水平开始的。还有更重要的是它提醒我,尽量给予对模型有兴趣的初学者提供帮助。要不是当年朋友的提点,我可能早已放弃制作模型了。

This model was compelted more than 20 years ago. It is very meaningful to me and I am still keeping it until today. This is because before this, one of my friend selfishlessly taught me the skill of weathering. After that, this model transformed into wonders and this tank won a consolation prize in a competition.

I would like to thank my friend's kindness and had selfishlessly taught me the skill to keep me remain in the modeling hobby world. This model also reminds me that we all started from the basic and always be helpful to the new comers.   

No comments:

Post a Comment